DICKVMEDIA PRODUCTIES

Het journalistieke bureau DICKVMEDIA PRODUCTIES is gespecialiseerd in het ontwikkelen, beheren en redigeren van corporates magazines, zowel online als in print.

Basisactiviteiten van het in 1987 door mediajournalist Dick Versteeg opgerichte bureau zijn het schrijven van artikelen en advertorials voor vakbladen en bedrijven.

Dick Versteeg

Na zijn journalistieke opleiding bij het NRC-concern (AD-Dordtenaar) was Dick Versteeg ruim 16 jaar werkzaam bij dagblad De Gooi- en Eemlander in Hilversum. Het grootste deel daarvan was hij chef van de radio- en televisieredactie, die ook nieuws en reportages leverde aan de toenmalige Gemeenschappelijke Persdienst (GPD).

Hij maakte interviews met tv-persoonlijkheden, onder wie David Attenborough, Oprah Winfrey, Tommy Cooper en Rowan Atkinson en bracht verslag uit van jaarlijkse tv-evenementen zoals het Eurovisie Songfestival en de Gouden Roos van Montreux.

Wekelijks schreef hij de satirische rubriek Buiten Beeld, waarin het Nederlandse omroepwereldje op de korrel werd genomen. 

In 1987 richtte Versteeg zijn in omroepzaken gespecialiseerde tekstbureau DV Media op.

In de beginfase werden bijdragen geleverd aan AVProf, een magazine over professioneel beeld en geluid en was hij omroepcorrespondent voor De Journalist, het vakblad van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ).

Andere opdrachtgevers waren het Veronica Blad, de Haagse Courant, de VNU-Dagbladengroep, het Britse omroepvakblad Television Business International en het Amerikaanse magazine World Broadcast News

Na de uitbreiding met twee journalisten in vaste dienst en een groep freelancers, leverde het tekstbureau geruime tijd artikelen in opdracht van de radio- en tv-redactie van het Algemeen Dagblad.

Na de toevoeging van een PR-tak werd de klantenkring uitgebreid met onder andere NOS, AVRO, IKON, KRO, TROS, VARA, RTL, Staatsloterij en Foster Parents Plan.

In die periode verzorgde DV Media ook de jaarlijkse omroepbijlage van De Telegraaf.

Vanaf de oprichting van Broadcast Magazine hebben de DV Media-journalisten meegewerkt aan de redactionele invulling van dit omroepvakblad. Als interim-hoofdredacteur voerde Versteeg een journalistieke re-styling door. 

Voor het stemmenbureau Multi-Voice verzorgde DV Media vijftien jaar lang de public relations. Samen met Multi-Voice-directeur Cees Manintveld verzorgde Versteeg workshops van het stemmen-opleidingsinstituut Qletz.

Voor auteursrechtenorganisatie Videma ontwikkelde DV Media een corporate magazine, waarvoor ook tien jaar lang de tekstproductie werd verzorgd.

In opdracht van uitgeverij Pressure Media werkte DV Media mee aan de opzet van het vakblad Keuken & Design. De eerste jaren fungeerde Versteeg ook als hoofdredacteur. 

Voor dezelfde uitgeverij schrijft hij maandelijks artikelen voor het vakblad Elektro Retail Magazine (ERM).

Reizen langs Rivieren

In 2010 ontwikkelde Versteeg het online inspiratiemagazine Reizen langs Rivieren. Dit magazine wordt geproduceerd en uitgegeven door DICKVMEDIA PRODUCTIES

Boeke

Bij uitgeverij Watermerk verscheen op 19 april 2024 het boek De prijs van eigenwijs. In deze economische biografie blikt ondernemer Rochus Bakker terug op de woelige omroepstrijd die de opbouw van de door hem opgerichte auteursrechtenorganisatie Videma markeerde.

De door mediajournalist Dick Versteeg opgetekende reconstructie beoogt een genuanceerd tegenwicht te bieden aan een hardnekkige beeldvorming.

Het boek kan worden besteld bij Uitgeverij Watermerk

In opdracht van John de Mol volgde Dick Versteeg achter de schermen de opbouw van de televisiezender Talpa en schreef het boek Talpa – de geboorte van een avontuur. 

Naar aanleiding van de tv-documentaire Begin van een nieuw tijdperk, waarin producent Rob Hof gezinnen in vier continenten volgde, maakte Dick Versteeg achtergrondreportages voor het gelijknamige boek, dat werd uitgegeven door de omroeporganisatie IKON.

In opdracht van de NOS schreef Dick Versteeg de tekst voor het boek Kunst bij de publieke omroep.